idea worker - fikir işçisi


ASILMASI GEREKEN ZORUNLU BELGELER veya ASILAN REKLAMLAR HAKKINDA

19.09.2014 17:01

(Bankalar özelinde yazdığım bir yazı; ama diğer sektörler için de kolaylıkla uygulanabilecek öneriler mevcut. Bütün duvarlarımızda bir şeyler asılı değil mi? Zorunlu veya tercihli...)

Bilindiği üzere, faaliyetlerin verimli şekilde yürütülmesi hususunda bankacılık sektörü genelinde İç Sistemler birimlerine verilmiş sorumluluklar mevcuttur.

Verimlilik ile değer artışı arasında çok sıkı bir ilişki vardır. Çağdaş dünyada ise, değer artışı müşteri gözünde tanımlanır. Bir banka belirlediği vizyon ve misyon doğrultusunda büyümek istiyorsa, müşteri gözünde (mevcut ve potansiyel) kendini iyi bir yerde tanımlatmak zorundadır.

Yalın üretim felsefesi (Çıkış noktasından dolayı, diğer ifadeyle Toyota Üretim Felsefesi) dünyada ve ülkemizde kabul gören ve uygulanan bir felsefedir. Yalın üretim kendi içinde çeşitli araçlar barındırmaktadır. Örnekler: Poka Yoke, 5S İşyeri Organizasyonu, Kanban Çekme Sistemi vs... Bu yazıda 5S İşyeri Organizasyonu ile bağlantılı hususlara değinmeye çalışacağım. 5S 5 adet Japonca kelimenin baş harfini temsil ediyor. Türkçe olaraktan ilgili kelimeler: Ayıkla, Düzenle, Temizle, Standartlaştır ve Disiplin Sağla...  

Müşteri gözünde ilk vitrinimiz, mağaza bankanın şubesidir. Yani müşteri şubeye girdiği an banka hakkındaki ilk fikirleri (olumlu veya olumsuz) oluşmaktadır. Güzel dilimizde çok güzel bir atasözü var: "Aslan yattığı yerden belli olur.". 21 YY görselliği öne çıkaran bir zaman dilimi ve bu sebeple; şubelerde asılan zorunlu belgeler ve reklamlar önem arz etmektedir.

Bu sebeple; öncelikle Kurumsal İletişim Müdürlüğü ile mutabık kalındıktan sonra, aşağıdaki hususları kontrol çerçevesine almamız gerektiğini düşünüyorum, zira ilk vitrinimiz ve mağazamız şubelerimiz. Şubelerimizde görsel sorunlar mevcutsa, banka hedefleri zarar görür ve verimlilik artışı istenilen seviyede olmaz.

İlgili hususlar:

1) Asılması gereken belgeler ve asılan reklamlar; şubenin hangi cephesine, hangi katına ve hangi sırayla asılacak? Mesela bir şubede giriş katında kapıya
göre sağda ve duvar sonunda asılı olan bir belge, diğer şubede ikinci katta en solda asılı olabiliyor.

2) Asılması gereken belgeler ve asılan reklamlar için önem sırası olması hususu. Zannımca, asılması gereken belgelerden "vizyon ve misyon", "Tarife" ve "100,000 TL'ye kadar güvence" daha önemli. Görüldüğü üzere, tamamen öznel düşünülebilen bir husus. Kurumsallık gereğince, şubelerde ortak bir görüntü olması gerekmektedir.

3) Aslında ilk iki maddede demek istediğim şu: Asılması gereken belgeler için (tek katlı ve çok katlı şubeler için hazırlanmış) ortak bir banka planı (sırası, cephesi, katı vs belirtilen) olmalıdır. Ve bu plan kurum genelinde yayınlanmalı ve güncelliği teyit edilmelidir.

4) Asılması gereken belgelerden ve asılan reklamlardan İngilizce veya başka bir yabancı dilde basılanlar hangi şubelere gönderilecek ve nasıl asılacak? Belirlenmesi gereken bir husus.

Özetle, yukarda bahsettiğim hususlar hakkında standartlarımız olması gerekli. Zira müşteri gözündeki değerle ve dolayısıyla verimlilikle birebir ilgili hususlar... Kurumsal İletişim Müdürlüğü ile mutabık kaldıktan sonra, kontrollerimiz arasına eklenmeleri gerektiğini düşünüyorum.

—————

Geri