idea worker - fikir işçisi


ÇALIŞANLARIN İŞ MUTLULUK ENDEKSİ

11.05.2016 11:50

"Çalışanların İş Mutluluk Endeksi" gerçek anlamda ölçülmeden, şirketlerde birçok şey eksik kalacaktır. Yalnız, bu endeks hazrlanırken, katılımcı personel korkmayacak ya da korkutulmayacak. Yani bütünüyle katılımcıların kimliği gizli kalacak. Ki bu tür çalışmaların sonuçlarını ve kimlikleri amirlere ileten ve amirler tarafından "Utanmadan, böyle olumsuz puanları nasıl verdin?" diye personele fırça atılan ACEMİ şirketler biliyorum.

Merkezde merkezi personelin katılımıyla yapılan toplantılarla, saha personelinin mutluluğu ve yüksek motivasyonu sağlanamaz.

Mutlu olmayan personel hataya ve hileye açıktır. Evet, hileli işlemlere karışmasa bile, mutsuzluğu dikkatini darmadağın edebilir ve çok vahim iş hataları ortaya çıkabilir.

Bir şirkette inovasyonun yer edinebilmesi için, personelin mutlu olması; işini, yöneticilerini ve kurumunu gerçek manada sevmesi ve benimsemesi gerekir.

Personelin mutlu olabilmesi için şu hususlar zorunluluktur: Adil performans sistemi, adil terfi sistemi ve adil ücret sistemi...

Velhasıl, "çalışanların iş mutluluk endeksi" muhakkak suretle, bağımsız ve tutarlı şekilde, ölçülmeli ve ortaya çıkan sonuçlar merkez ve saha personelinin katılımıyla incelenmeli. Birçok şirket benzer araştırmalar yapmakta, fakat sadece üst yöneticilerin ve ilgili birimlerin (İnsan Kaynakları ve/veya Performans Yönetim) katılımıyla araştırma sonuçları incelenmekte ve eylem planları hazırlanmakta. Fakat, eylemler genel olaraktan "Sloganlar" seviyesinde kalmakta. Örneğin; "Başarıyoruz" ve "Biz bir takımız" tarzında sloganlar bulunmakta ve bu sloganlarla kaplı e-postalar personele iletilmekte veya yöneticiler tarafından bu sloganlar diğer personele sözlü olaraktan beyan edilmekte. Kimse kusura bakmasın, ama bu tür sloganlarla bir fayda elde edilemez. Peki, bu tür hareketlerin sebepleri neler mi? Maalesef, bazı yöneticiler üst yönetime karşı şirin görünebilmek için sloganlara yapışırlar. Evet, sorunları gerçek boyutlarıyla incelemek zor, zahmetli ve zaman alıcı bir süreçtir ve maliyetlidir. Maliyetli, ama verimli süreçlere vakit ayırmaktansa, sloganlarla iş yapmaya çalışılır ve bazı yöneticiler üst yönetime göz kırpmış olur. Orta ve uzun vadede bir fayda elde edilemez ve sorunlar halı altına süpürülmüş olur.


—————

Geri