
idea worker - fikir işçisi
İÇ DENETİM DEĞERLENDİRME ANKETİ UYGULAMASI
07.11.2014 09:42Yalın üretimde temel olarak 7 israftan bahsedilir, fakat çağdaş yaklaşımlarda iletişim problemleri 8. israf olarak kabul edilmektedir.
İç denetimden beklenen faydanın sağlanabilmesi açısından, müşterilerle (denetlenenlerle) olan iletişimin kuvvetli olması gerekmektedir. Fakat gerekli ve ihtiyaç olan iletişim her zaman sağlıklı olarak kurulamamaktadır. İşte bu noktada, "Müşteri Memnuniyet Anketi" mantığı ile oluşturulan "İç Denetim Değerlendirme Anketi" uygulaması fayda sağlayabilecektir. Örnek bir tasarım aşağıda mevcuttur. Anketi denetlenen birimde asgari 3 kişi doldursa, yeterli olabilir düşüncesindeyim. Birim müdürü, birim müdür yardımcısı ve birimdeki en az çalışma tecrübesine sahip personelden birisi. En az çalışma tecrübesine sahip personelden birisi olmasını özellikle belirttim, zira yöneticiler birimlerinin risklerini görmeyi veya kabul etmeyi zaman zaman istemiyorlar.
—————