idea worker - fikir işçisi


MÜDÜRLÜK SEVDASI ve ŞİRKET KAYNAKLARI

01.12.2017 18:43

Müdürlük, çoğu zaman, şirket kaynaklarının israfına sebep olan bir unvandır. Neden mi?

1- Müşteriye hizmet her zaman yatay olmak durumundadır.

2- Yatay örgütlenme de süreçlerle yönetim demektir.

3- Elbette her önemli bir sürecin sahibi olmalıdır. İşte, ilgili sürecin başına müdür ya da direktör atanır. Amenna! Fakat ana sürecin alt süreçlerini icra eden birimlere illa müdür atamanın manası yoktur. Müdür sayısı arttıkça, örtütsel karmaşa ve yetki tartışmaları artar. Çoğu şirketimiz dikey örgütlenmeyi tercih etmektedir ve bu şirketlerde mevcut birimler sürekli birbiriyle didişmektedir.

4- Her sürecin anahtar performans göstergeleri ve risk/kontrol noktaları iyi tasarlanmalıdır.

5- Bunları yaparsanız, illa unvan dağıtmaya ne gerek var?

"Çalışanlarımız terfi bekliyor. Tecrübeli çalışanları müdür yapmak zorundayız." itirazı gelebilir. Elbette "nitelikli", "çalışkan" ve "katma değerli" çalışanlarımızı koruyalım ve onlara iyi maaşlar verelim, ama "müdür yapmak" şirket bürokrasisini arttırmak demektir. Unvanı müdür olmasa bile, çok çok çok iyi bir çalışanınıza müdür maaşının ötesinde maaş da verebilirsiniz. Ücretlendirme ve prim politikanız iyi kurgulandıktan sonra, unvanlar çok mu önemli?

"Şirketimiz kurumsal bir yer. Müdürlükler olmasın mı?" sorusuna gelirsek... Elbette müdürlükler olacak, ama asıl önemli olan "süreçlere sahiplik atanması" ve "stratejik fonksiyonların/önceliklerin dikkate alınması"...

—————

Geri