idea worker - fikir işçisi
PAZARLAMADA BEŞ STRATEJİ
17.05.2016 14:58Mesleki hayatta farklı tecrübeler çok önemli. Dümdüz bir çizgi gibi, hayatınız boyunca aynı işi yapıyorsanız farklı riskler var: Verimsizlik, atalet ve mesleki körlük. Bana mesleğimi sorsalar, iç denetçi olduğumu her zaman vurgularım. Fakat artık farklı tecrübeler edinmem gerektiğinin farkındayım. Sektör veya iş alanı değiştirecektim, ama iş alanı değiştirmeye karar verdim. Çalıştığım bankada şube kurumsal pazarlama portföy yönetmeni (şube müdür yardımcısı) olarak sabite geçme talebim oldu. Çalıştığım sürece, inovatif bir denetçi olabilmek için yırtındım. Elbette kendimi alkışlayamam, ama vicdanım rahat ki görülenin ötesini görmeye çalıştım.
Yukarda belirttiğim üzere, ben bir iç denetçiyim. Şube kurumsal pazarlamaya neden atanmak istiyorum öyleyse? Evet, kurumsal finansman, müşteri ilişkileri, ilişki yönetimi, pazarlama ve dış ticaret konularında kendimi geliştirmem gerekmekte. Farklı tecrübeler hayat kurtarır... (Orta vadede hedeflerim belli: Bağımsız danışmanlık, yarı zamanlı akademisyenlik ve yazarlık...)
Bankalar arasında inanılmaz bir rekabet var ve düzenleyici kurumlar da sıkı sıkıya bastırıyor. Bankaların kar marjları düştü ve banka genel müdürlükleri satış hedeflerinin gerçekleşmesi için şubelere baskı oluşturuyor. Dürüst olayım, bankalarda kıdemli denetim personeli özgürdür. İşte, özgürlüğümü bırakmaya ve sahada ter dökmeye talip oldum. Zira her rahatlık bir gün ansızın bitebilir ve rahatlık aslında insanın esaretidir.
Şube pazarlamada başarılı olabilmek için, beş temel strateji geliştirdim. Amacım ise salt satış personeli olmak değildir.
1- Dürüstlük: Müşterilere asla yalan söylemeyeceksin. Ki bankacıların düştüğü tuzaklardan birisidir. Satış hedeflerini gerçekleştirme adına, müşterilere milyon tane yalan söylenebilmekte birçok bankada...
2- Mesleki Heyecan: Çalıştığın yerin cehennem olduğunu düşünmeyeceksin ve elinden geldiğince, yapıcı ve sorun çözücü olacaksın.
3- Sürekli Gelişim: Pazarlama mevzuattan kopuk bir disiplin değildir. Ürünleri ve iş süreçlerini çok iyi bilmek önemli.
4- Müşterini Tanı: Yönettiğin müşteri portföyünü çok iyi tanıyacaksın. Mümkün olduğunca, hikayelerini bileceksin.
5- Planlı ve Analitik Ol: Günü kurtarma çözüm değildir. Planlama yaparaktan ve analitik düşünerekten hareket edeceksin.
—————