idea worker - fikir işçisi
SOSYAL MEDYADA MÜŞTERİ ÖNERİLERİ/ŞİKAYETLERİ, ZİNCİR MARKETLER ve ÇIKARIMLARIM
17.03.2020 23:47Bitter çikolata sever misiniz? Ben seviyorum ve kakao oranı ne kadar fazlaysa, o çikolataya talibim. Temmuz 2018'de bireysel Instagram hesabımdan Ülker'e, Şok Marketler'e ve Sayın Murat Ülker'e bu konuda bir bildirimde bulundum. Hiç değiştirmeden, aşağıya ekliyorum. (Bireysel hesabımda Türkçe'mizi daha az dikkatle kullandığım oluyor. Kötü bir itiraf...)
Bugün dahi şu hususu anlayamıyorum: Bilinçli tüketim artarken, Ülker'in %80 bitter çikolatası Şok Marketler'de satılmıyor. Ki Şok ve Ülker kardeş kuruluşlar. Ek olaraktan, A 101'de Ülker %80 bitter çikolata satılmaya başlandı! Ülker ve Eti gibi güzide kuruluşlar için önemli bir risk şu olsa gerekir: Glikoz riski... Tüketicilerin glikozdan kaçmaya başlamaları ve daha sağlıklı ürünlere yönelmeleri... Bitter ürünler veya gerçek meyve ve kuru yemiş ekli ürünler ilk akla gelenler... Peki, beni hayrete düşüren hamle nereden geldi? BİM'den! Bim %85 bitter çikolatasını raflara yerleştirdi. Artık çikolata almak için BİM'e gidiyorum ve sadece çikolata almakla kalmıyorum. Ben tavşan, Şok Marketler dağ olsa bile, üzerime düşen uyarıyı yapmak istiyorum.
Peki, çıkarımlarım nedir?
1- Sosyal medyada müşteri şikayetleri ya da önerileri ne derece dikkate alınıyor, emin değilim. Önerimin üzerinden yaklaşık 2 yıl geçti, ama hiçbir dönüş olmadı. Elbette çok sayıda öneri ve şikayetle uğraşmaya hiç kimsenin zamanı yoktur, ama insan gayretini aza düşüren uygulamalar dikkate alınmalıdır. Yani sosyal medya hesaplarını birkaç personele emanet etmek yeterli olmayıp, bütün önerileri ve şikayetleri metin madenciliği ve makine öğrenmesi gibi araçlarla analiz etmek gerekmektedir.
2- İç denetim birimleri "sosyal medya denetimi" konusunu en kısa sürede gündemlerine almalıdır.
—————